Wyjazd edukacyjny do Warszawy

Dnia 24 września 2021r. odbyła się jednodniowa wyjazd edukacyjny do Warszawy. Uczestnikami byli stypendyści, członkowie oraz przyjaciele Stowarzyszenia Oświatowego im. Dezyderego Chłapowskiego w Kościanie. Wyjazd ten miał charakter edukacyjny, gdyż uczestnicy mieli okazję zwiedzić  Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Muzeum Powstania Warszawskiego, Centrum Nauki Kopernik oraz obejrzeć seans w planetarium. Całej tej podróży towarzyszyła wielka ciekawość tych ważnych miejsc w stolicy naszej ojczyzny.

Wyjechaliśmy o godzinie 4.00 rano z Kościana. Droga do Warszawy minęła bardzo szybko. Około godziny 9 ujrzeliśmy tablicę z napisem Warszawa i wtedy byliśmy dumni, że  znaleźliśmy się w sercu naszego kraju.

Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzenie Sejmu RP. Wszyscy byliśmy ciekawi, jak wygląda  ten bardzo ważny organ władzy ustawodawczej dla naszego kraju  i jakie decyzje są w nim podejmowane. Na początku trzeba było załatwić ważną formalność. Przeszliśmy przez bramkę, gdzie każdy uczestnik był dokładnie sprawdzany. Dopiero po tym udaliśmy się do sali gości, gdzie przywitał  nas bardzo miły pan przewodnik, który opowiedział nam o historii powstania Sejmu RP. Na pamiątkę otrzymaliśmy broszury z podstawowymi informacjami o Sejmie oraz pamiątkowe długopisy i ołówki.  Miejsce to było naprawdę ciekawe, a informacje o tym organie państwowym z pewnością pozostaną na długo w naszej pamięci.

Następnie udaliśmy się do kolejnego, ciekawego i równie ważnego dla narodu polskiego miejsca, jakim jest Muzeum Powstania Warszawskiego.  To wyjątkowe miejsce, które pomaga nam przenieść się do 1944 roku, kiedy to przeprowadzono największą w Europie akcję zbrojną podczas II wojny światowej. Obejrzeliśmy tam mnóstwo powstańczych pamiątek: hełmy, mundury  i  ubrania powstańców, karabiny, legitymacje, wzruszające listy powstańcze oraz charakterystyczne biało-czerwone opaski. Dowiedzieliśmy się tutaj dużo  o powstaniu oraz przywieźliśmy kilka pamiątek,  między innymi kartki z kalendarza powstańczego.

W trakcie intensywnego zwiedzania nadszedł czas na przerwę obiadową. Każdy z uczestników wycieczki poczuł się głodny i wtedy zasiedliśmy w restauracji, aby zjeść pyszny obiad i zregenerować siły do dalszego zwiedzania.

Kolejnym punktem naszej trasy wyjazdowej było Centrum Nauki Kopernik. Wizyta w  tym miejscu pozwoliła nam zobaczyć na żywo i w praktyce  poznać wiele zjawisk z dziedziny fizyki, geografii, chemii i biologii. Dzięki temu dotychczasowe, trudne dla nas prawa przyrody stały się bardziej zrozumiałe. Po wizycie w Centrum Nauki Kopernik przekonaliśmy się, że nauka to fascynująca przygoda.

Kulminacyjnym punktem naszego wyjazdu był seans w planetarium. Wszyscy byli zachwyceni efektami tego widowiska.

Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się do naszego  autokaru. Z żalem pożegnaliśmy Warszawę. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni w późnych godzinach wieczornych wróciliśmy do naszych domów. Wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że była to bardzo ciekawa wycieczka, do której warto będzie wracać miłymi wspomnieniami. Wyjazd ten wzbogacił naszą wiedzę i doświadczenie oraz dostarczył nam tylu przeżyć, którymi będziemy mogli podzielić się z naszymi kolegami i koleżankami.

W imieniu wszystkim stypendystów oraz pozostałych uczestników wycieczki bardzo gorąco chciałabym podziękować władzom Stowarzyszenia Oświatowego im. Dezyderego Chłapowskiego w Kościanie, a szczególnie Panu Leszkowi Majchrzakowi,  za zorganizowanie tego wyjazdu. Był to drugi tego rodzaju wyjazd. W roku 2019 stypendyści Stowarzyszenia byli w Berlinie. Należy nadmienić, że wycieczka ta nie doszłaby do skutku bez wsparcia finansowego ze strony Starostwa Powiatowego w Kościanie i  Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.